BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZİ GÜÇLENDİRMENİN PÜF NOKTALARI

Bağışıklık sistemini desteklemek, günlük hayatın rutinleri içinde bir yük oluşturmak zorunda değil.

16

Yaz aylarının geçmesiyle birlikte bir yandan havalar soğurken bir yandan da birçoğumuz yoğun hayatlarımıza geri dönüyoruz. Kendimize bakmak için ne kadar çaba harcasak da stres birçok açıdan bedenimizi zorluyor, bağışıklık sistemimizi etkiliyor ve kendimizi bitkin hissetmemize neden oluyor.

Aslında hepimiz bağışıklık sistemimizi güçlü tutmanın ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Ancak günlük hayatın koşuşturması, iş hayatının sorumlulukları, aileye ayrılan vakitler, egzersiz rutini oluşturmak derken bağışıklık sistemimizi unutuyoruz. Hatta bazen bağışıklık sistemini güçlendirmek bile tek başına bir iş haline gelebiliyor. Oysa bağışıklık sistemini desteklemek, günlük hayatın rutinleri içinde bir yük oluşturmak zorunda değil. Hatta son derece kolay olabilir.
İşte bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için günlük hayatınıza ekleyebileceğiniz birkaç adım:

1. Uykunuzu alın.
Uykunun ne kadar önemli olduğunu belki de binlerce defa duymuş olabilirsiniz. Ancak zaman zaman uykuya gereken önemi göstermediğimiz bir gerçek. Eğer günde tavsiye edildiği gibi 7-9 saat uyumuyorsanız, kendinizi sandığınızdan çok daha fazla ve çok daha uzunca bir süre keyifsiz hissedebilirsiniz. Uyku düzeninizi bir öncelik haline getirmeyi unutmayın.

2. C vitamini depolayın.
C vitamini fizyolojik bir antioksidandır ve bağışıklık hücrelerinin fonksiyonlarını destekler. Biber, turunçgiller, brokoli, Brüksel lahanası gibi yiyecekler zengin C vitamini kaynağıdır. Her gün bu yiyeceklerden en az birini tüketmeye özen gösterin.

3. Bağırsak sağlığınızı destekleyin.
Bağışıklık sisteminizin yüzde 70’i bağırsaklardadır. Her gün probiyotik tüketmek veya probiyotik destekleri almak, mikrobiyomları ve sindirim yolundaki bakterilerle mantarlar arasındaki dengeyi desteklemenin en iyi yollarından biri.

4. Yeşilleri daha fazla tüketin.
Yaz aylarında yeşilliklerle hazırlanan smoothie’lerin yerini kış aylarında yeşil çorbalar alabilir. Ispanak, roka, bazı, maydonoz, brokoli, lahana mutfağınızdan eksik etmemeniz gereken yeşillikler arasında.

5. Su içmeyi unutmayın.
Son dönemde aralıklı olarak oruç tutmak, sindirimi desteklemek için gittikçe popülerleşen yöntemlerden biri. Aslında bu yöntem, bedenimizin yemek yemeden ne kadar dayanabildiğini göstermesi açısından önemli. Ancak su konusunda durum aynı değil. Bedenimizin düzgün bir şekilde çalışabilmesi için en çok ihtiyaç duyduğu şeylerden biri su. Kendinize sevdiğiniz bir su şişesi edinin ve şişenizi her zaman yanınızda götürün. Eğer masa başında çalışıyorsanız, bir sürahiniz olsun ve her gün o sürahiyi bitirmeye gayret edin.