EN ÇOK KALORİ YAKTIRAN EGZERSİZLER

    10

    Kilo vermenin en kolay yolu artık sadece diyet yapmak olarak görülmüyor. Egzersiz ve spor ile desteklenmeyen diyetler uzmanlarca sağlıklı kabul edilmezken sporsuz bir şekilde zayıflayanlar kas ve su kaybı ile karşı karşıya kalıyor. Kolay ve hızlı bir şekilde kilo vermek isteyenler ise az zamanda çok kalori yaktıran egzersizlerle formlarına kavuşmak istiyor. Kilo vermek isteyen kişiler uzman kontrolünde bir diyet ve spor programı ile sağlıklı, hızlı ve kolay bir şekilde kilo vererek hayallerine kavuşuyor.

    İşte kısa sürede sizi forma sokan egzersizler;

    1. Koşu

    En çok kalori yaktıran egzersizlerin başında gelen koşu, vücudu sağlıklı ve zinde tutan egzersizlerin en önemlilerinden biri. Saatte 10-11 km koşarak kısa sürede çok fazla kalori yakmak mümkün. Ama bunun için uzun süre koşu yapmış olmak ve yeterince enerjik olmak gerekiyor. Eğer bu kadar hızlı koşamıyorsanız kısa aralıklarla hızlanıp yavaşlayarak da fazla kalori yakabilirsiniz.


    2. İp atlama

    En sıkı cardio egzersizlerinden biri olan ip atlamak için kondisyon olarak buna hazır olmalısınız. İp atlayarak 10 dakikada yaklaşık 90 kalori yakmanız mümkün. İp atlarken vücudunuzu koordineli bir şekilde dik tutmak bel ve sırt problemlerini önler.

    3. Squat

    Büyük kas gruplarını çalıştıran temel egzersiz setlerinden biri olan squat hareketini elinize ağırlık alarak ve her seferinde set ve tekrar sayısını artırarak çok daha etkili hale getirebilirsiniz.

    4. Spinning

    Yoğun bir tempoda pedal çevirme egzersizi olan spinning ile 10 dakikada yaklaşık 100 kalori yakmanız mümkün. Spinning egzersizini yüksek tempolu müzik eşliğinde yaparak daha hızlı pedal çevirebilirsiniz.

    5. Aerobik

    En fazla ter atabileceğiniz egzersizlerden biri de aerobik. Yoğun hareketler içermesi ve hızlı yapılması nedeniyle aerobik yaparak 10 dakikada yaklaşık 90 kalori kaybedebilirsiniz.

    6. Bisiklet

    Bisiklet binmek başta bacak ve karın kasları olmak üzere birçok kası çalıştırır ve kısa sürede çok kalori yakmanıza yardımcı olur. Özellikle dağlık alanda ve yokuş yukarı pedal çevirmek daha fazla kalori yakmanızı sağlar.

    7. Basketbol

    Basketbol en çok kalori yaktıran spor dallarından biri. Takım halinde yüksek hızda basketbol oynayarak 10 dakikada yaklaşık olarak 95 kalori yakabilirsiniz.